Allahu Akbar..Inilah Dia Yang Pasti Akan Tolong Kamu Kelak di Akhirat

Allahu Akbar..Inilah Dia Yang Pasti Akan Tolong Kamu Kelak di Akhirat

ORANG yang membaca al-Quran akan mendapatkan keutamaan-keutamaan baik di dunia maupun di akhirat kelak. Salahsatu keutamaan yang akan kita dapatkan di akhirat kelak adalah mendapatkan syafaat (pertolongan) pada hari kiamat nanti. 

Ini sesuai dengan hadis Rasulullah SAW, “Bacalah Al-Quran, sesungguhnya ia akan datang pada hari kiamat nanti memberi syafaat bagi orang yang membacanya.” (HR.Muslim)...

Tentunya, tidak hanya membaca, tetapi juga mengamalkannya. Namun demikian, tanpa membaca al-Quran, maka tidak mungkin kita mengamalkannya. Selain Rasulullah SAW, tidak ada seorang pun manusia yang mampu memberikan pertolongan kepada seseorang pada hari hisab. Kelak al-Quran yang kita baca akan memberikan syafaat pada hari kiamat. Maka segeralah untuk menjadikan al-Quran sebagai sesuatu yang selalu kita baca dan amalkan. Kerana dengan al-Quran inilah kita akan lebih mudah dalam mengharungi kehidupan ini. Sesungguhnya, Allah turunkan al-Quran sebagai buku pedoman bagaimana seharusnya manusia hidup di dunia.

0 Response to "Allahu Akbar..Inilah Dia Yang Pasti Akan Tolong Kamu Kelak di Akhirat"

Posting Komentar